loading...
عشق من
زندگی فضایی بازدید : 22 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

تنهایی گاهی سبب می شود

که در دامنه های زندگی اتراق کنی و بار

تحملت را بر شانه های کوه بگذاری تا خستگی ات کمی

در برود...!


زندگی فضایی بازدید : 52 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

دانلود كليپ تمام دریبل ها و حرکات تکنیکی کریستیانو رونالدو با کیفیت بالا

| با لینک مستقیم |

C.Ronaldo skills(Soccercity.ir)



—————————————————————————

مشخصات : ۴۳mb  | مدت زمان کلیپ:۱۰ دقیقه | کیفیت : خوب

—————————————————————————

دانلود :   لینک مستقیم  |  لینک کمکی

—————————————————————————

پسورد ( در صورت نیاز ) : www.soccercity.ir


زندگی فضایی بازدید : 65 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

گاهی اوقات از خودم میپرسم چقدر اقتصاد برا مردم مهم بود که درست انتخاب نکردند؟!

اونقدر ارزش داشت که الان شاهد به ضعف کشیدن کشور و زیر سؤال بردن عزت و غرور ملیمان شود؟!

"رضوی فقیه "ها روز به روز در این دولت زیاد می شوند و ما جز توجیه کارها و حرف هایشان هیچ نمی کنیم، تا به کجا  ادامه خواهد داشت؟! کی ما بیدار خواهیم شد  مگر این است که تاریخ بار ها و بارها تاوان جهالت مردم را نشان داده است پس کی عبرت خواهیم گرفت؟!

ما هم این عمل را به  نوبه خود محکوم میکنیم و تا رسیدگی و استعفا و برخورد شدید با فرد خاطی خشم اسلامیمان را حفظ می نماییم.


زندگی فضایی بازدید : 46 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)
مسعود رحیمی نژاد*محمد رحیمی*علی رستمی*مصطفی رضی زاده*مهدی رکنی*محمد رضا روستایی*علی زارع*امیررضا زحمتی*محمد زمانی*سجاد سالارباشی*علی سالاری*سعید سجادی*مهدی سرودی*مرتضی سزاوار*محمد سفری*علیمحمد شاهقاسمی*علی شرفی*علیرضا صادقیان*حسین صباغ*احسان صحراگرد*امیر صحرانورد*حسین طالبی************

اگر شما هم دوست دارید عضو کلاس ما شوید ویک رابطه شیرین را با هم داشته باشیم،لازم است ثبت نام کنید....


زندگی فضایی بازدید : 17 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)
        اگر کسی خوبی های تو را فراموش کرد 

 

                                    تو خوب بودن رو فراموش نکن.


زندگی فضایی بازدید : 21 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

شیطان هم اصلاح طلب است چون خیلی سخت به شعار اصلاحات پایبند دیدمش ،همان شعار زنها هم در میدان باشند، این ملعون اول زنانش را سراغم فرستاد بعد خودش آمد ، منحرف نشدم چون در پناه نور قرآن عزیز بودم وگرنه خام خام میخوردمشان زنانش را چرا دروغ بگویم اینجا راستش را می گویم، اصلا در حدی نبودم که در مقابل تحریکات جنسی اینها مقاوم باشم ، پروردگارم الله عزیز و آل الله عزیز پای کار و در صحنه حاضر بودند تا منحرف نشوم ، خلاصه شیطان از وفاداران به اصلاحات است چون همیشه زنانش جلوتر از خودشند و همیشه اهل حالند این زنانش

البته این چیز عجیبی نیست چون اصلاح طلب ها را البته دقیقتر بگویم زنهاشان را همه در خیابان می بینند ، شهارشان این است زنها هم باید در میدان باشند البته یک بند لازم الاجرایی هم دارد شعارشان ،آن هم این است که زنها همیشه باید برهنه و دم دست باشند

 


زندگی فضایی بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

احساس مسئولیت

کمک به همنوع وظیفه هر انسانی است . فرقی نمی کند اهل کدام کشور و یا پیرو چه مذهبی باشی . کاری به پست و مقام و تحصیلات ندارد . وجدان انسانهاست که در چنین مواقعی بیدار شده ، مسئولیت پذیری و یا عدم پذیرش آن را اعلام می دارد . انسانیت و شرافت انسانها بعد از عبادت حق تعالی و انجام فرایض دینی ، به عملکرد آنها در جامعه بر می گردد . این عملکردها را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد .

   1: گروهی اگر ببینند فردی نیازمند است به کمک او می شتابند و نسبت به دستگیری او اقدام می نمایند . این را وظیفه انسانی خود می پندارند و توقعی هم از کسی ندارند که اقدام آنها مورد تشویق و تمجید قرار گیرد . چه بسا ممکن است نخواهند کسی از این امر وقوف پیدا کند . فقط رضای خدا را می طلبند .

   2: دسته دوم کسانی هستند که نسبت به این مسلئل حساسیتی از خود نشان نمی دهند . بی تفاوت هستند . اینگونه افراد ممکن است به کمک کسی نشتابند ، اما درصدد حق کشی نیز نیستند . انسانهای بی آزاری هستند که در لاک خودشانند . اگر مثبت نباشند منفی هم نیستند .

   3: گروه سوم افرادی هستند که فقط به منافع خود و گروه شان می اندیشند  و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ نمی ورزند . حق الناس برایشان اهمیتی ندارد . حاضرند برای حفظ منافع خود حق دیگران را زیر پا بگذارند . قضاوت دیگران نسبت به رفتارشان ، برایشان مهم نیست . عمل ناصحیح خود را یک جوری توجیح می کنند . قائدتاً اینگونه افراد نباید به آخرت هم اعتقاد چندانی داشته باشند . فقط برای کسب وجهه تظاهر می کنند . کذب و نفاق پیشه آنهاست . خداوند براه راست هدایتشان فرماید .

                                       


زندگی فضایی بازدید : 37 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)
 هزاران دل به سر زلف تو گره خورده ست

به حیرتم که چه موهای محکمی داری

حسن حسن پور



زندگی فضایی بازدید : 142 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)
مرور زمان در  قانون مجازات اسلامی مصوب 1392

تعریف مرور زمان در جرایم کیفری : مرور زمان در امور کیفری اصولا به مدت زمانی اطلاق می شود که با انقضای آن با وجود محیا بودن ارکان سه گانه جرم( عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر معنوی) مجازات مجرم منتفی می گردد.


-           مرور زمان در جرایم غیر قابل گذشت

در جرایم غیر قابل گذشت سه دسته مرور زمان وجود ،مرور زمان مربوط به قبل از شروع شکایت و تحقیق،مرور زمان مربوط به دوران رسیدگی تا صدور حکم قطعی و مرور زمان مربوط به بعد از صدور حکم قطعیو دوران اجرای حکم و معروفند به :

1- مرور زمان شکایت یا تعقیب

2- مرور زمان رسیدگی و صدور حکم

3- مرور زمان اجرایی

مرور زمان شکایت یا تعقیب:

به این نوع مرور زمان ،مرور زمان تعقیبی یا تحقیقیهم می گویند .در جرایم تعزیری چنانچه ظرف مدت معینی که مورد نظر قانونگذار است از زمان وقوع جرم تعقیب شروع نشود، تعقیب بعد از موعد مذکور، امکان پذیر نمی باشد، ماده 105 لایحه جدید قانون مجازات اسلامی 1392 مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر می دارد:مرور زمان ، در صورتی جرایم موجب تعزیر را موقوف می کند که از تاریخ وقوع تا انقضاء مواعد زیر تعقیب شروع نشده باشد یا از تاریخ آخرین اقدام تعقیبی یا تحقیقی تا انقضاء این مواعد به صدور حکم قطعی منتهی نگردیده باشد:

الف) جرایم تعزیری درجه یک تا سه با انقضای پانزده سال

ب) جرایم تعزیری درجه چهار با انقضای ده سال

ج) جرایم تعزیری درجه پنج با انقضای هفت سال

د) جرایم تعزیری درجه شش با انقضای پنج سال

ث) جرایم تعزیری در جه هفت و هشت با انقضای سه سال

قابل توجه ا ست که بر خلاف ماده 173 قانون آیین دادرسی کیفری در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی،

اولا- مرور زمان در جرایم تعزیری به طور کلی ( به جز جرایم مورد استثناء) اجرا می شود.و دیگر طبقه بندی به نام تعزیری و بازدارنده به چشم نمی خورد.

ثانیا- در جرایم تعزیری نیز مرور زمان با در جه بندی جدید مجازاتها مندرج در ماده 19 قانون مجازات اسلامی ، منطبق  گردیده است و برای هر در جه از مجازاتها مدت معینی مرور زمان پیش بینی شده است.

وطبق تبصر یک ماده 105 قانون مجازات اسلامی جدید اقدام تعقیبی یا تحقیقی اقدامی است که مقامات قضایی در اجرای یک وظیفه قانونی از قبیل جلب، احضار، بازجویی، استماع اظهارات شهود و مطلعین تحقیقات یا معاینه محلی یا نیابت  قضایی انجام می دهند.

 مرور زمان رسیدگی و صدور حکم:

دسته دوم از مرور زمان ،مرور زمان رسیدگی تا زمان صدور حکم است .اگر در مواعد مذکور ، در ماده 105 ق. م.1.ج و مبحث مرور زمان تعقیبی، تعقیب شروع اما با انقضاء مواعد مورد اشاره ، به هر دلیل ممکن تعقیب منتهی به صدور حکم قطعی نگردیده باشد، مجازات مشمول مرور زمان می گردد و قرار موقوفی تعقیب صادر می شود.ملاک شروع مهلتهای این نوع مرور زمان، آخرین اقدام تعقیبی یا تحقیقی در مورد متهم ا ست ، هر چند در عمل به جز در جرایم تعزیری در جه هفت و هشت با توجه به مدت پیش بینی شده برای اجرای مرور زمان، کمتر این نوع مرور زمان اتفاق می افتد.

زیرا معمولا در مهلت های تعیین شده در این ماده ، بالاخره پرونده مذکور رسیدگی شده و به صدور حکم قطعی منتهی می شود اما استثناعا این نوع مرور زمان نیز ممکن استاتفاق بیفتد.

این مرور زمان نیز همانند مرور زمان شکایت عبارتند از:

الف- جرایم تعزیری درجه یک تا سه با انقضای پانزده سال

ب- جرایم تعزیری در جه چهار با انقضای ده سال

ج- جرایم تعزیری در جه پنجم با انقضای مدت هفت سال

د- جرایم تعزیری در جه شش با انقضای مدت پنج سال

ث- جرایم تعزیری در جه هفت و هشت با انقضای مدت سه سال

مرور زمان اجرایی:

سومین نوع مرور زمان پیش بینی شده در قانون جدید مجازات اسلامی به مرور زمان اجرای حکم معروف است .احکام قطعی دادگاها ، تو سط اجرای احکام دادگستری به مرحله اجرا در می آید و بلافاصله بزهکاری که در مرحله تحقیقات مقدماتی و رسیدگی با یکی از قرارهای تامین کیفری آزاد بوده است، احضار و در صورت عدم حضور جلب و مقدمات اجرای حکم فراهم می گردد، گاهی نیز به دلیل عدم حضور بزهکار و عدم امکان جلب وی، از طریق احضار کفیل و یا اخطار به وثیقه گذار و ضبط وثیقه تودیعی  آخرین فشار لازم برای دسترسی به محکوم علیه اعمال می گردد، تا اجرای حکم مسیر و یا تسهیل گردد.

امادر عین حال بسیاری از متهمین برای اجرای حکم حاضر نمی شوند و قبلا نیز از بند زندان یا بازداشت با قید تامین کیفری مقتضی یا غیر مقتضیآزاد شده اند که دلایلی مثل سهل انگاری قاضی در مرحله تحقیقات و یا رسیدگی ، یا عدم تناسب قرار تامین صادر ه با نوع جرم و میزان مجازات آن ، و یا عدم دقت در اصالت یا کفایت تامین ماخوذه تو سط قاضی تحقیق،یا عدم دسترسی به متهم،متهمین برای اجرای حکم حاضر نمی شوند،البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که از ذکر آن خودداری می شود، در هر حال چنانچه ظرف مدتی که قانونگذار مشخص کرده ا ست اجرای حکم مسیر نشود ، اجرای آن مشمول مرور زمان می گردد که مرور زمان اجرای احکام قطعی نام داشته و اجرای حکم قطعی را موقوف می کند که موارد آن به قرار ذیل است:

طبق ماده 107 لایحه جدید قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 مرور زمان به قرار ذیل الذکر اجرای احکام قطعی تعزیری را موقوف می کند و مدت آن از تاریخ قطعیت حکم به قرار زیر است:

الف- جرایم تعزیری در جه یک تا سه با انقضای بیست سال

ب- جرایم تعزیری در جه چهار با انقضای پانزده سال

ج- جرایم تعزیری درجه پنج با انقضای ده سال

د- جرایم تعزیری درجه شش با انقضای هفت سال

ث- جرایم تعزیری درجه هفت و هشت با انقضای پنج سال

تبصره 1-  اگر اجرای تمام یا بقیه مجازات مو کول به گذ شتن مدت یا رفع  مانعی باشد، مرور زمان از تاریخ انقضاء آ ن مدت یا رفع مانع محاسبه می شود.

" مثلا اگر کسی مرتکب دو جرم مختلف شده  است که مجازات جرم اول پنج سال یا بیشتر ا ست و تحمل آن مانع اجرای حبس دوم می گردد،که در واقع هم عملا اماکن اجرای دو حبس امان پذیر نمی باشد،حبس دوم مشمول مرور زمان نمی شود."

تبصره2- مرور زمان اجرای احکام دادگا ههای خارج از کشور در باره اتباع ایرانی در حدود مقرارت و موافقت نامه های قانونی مشمول مقررات این ماده ا ست.

طبق ماده 108 لایحه جدید قانون مجازت اسلامی نیز هر گاه اجرای مجازاتشروع  ،ولی به هر علت قطع شود، تاریخ شروع مرور زمان، تاریخ قطع اجرای مجازات ا ست و در مواردی که بیش از یک نوبت قطع شود شروع مرور زمان از تاریخ انقطاع ا ست مگر اینکه اجرای مجازات بر اثر رفتار عمدی محکوم قطع شده باشد که در این صورت مرور زمان اعمال نمی گردد، بنابراین فرار متهم از زندان یا عدم مراجعت عمدی وی از مرخصی، موجب استفاده از مزایای قانونی مرور زمان نمی شود .

 مرور زمان در جرایم تعزیری قابل گذشت.

قانونگذار در ماده 106 قانون جدید مجازات اسلامی ، یک نوع مرور زمان تعقیبی یک ساله پیش بینی کرده است که تاسیس جدیدی محسوب می شود به این شیوه که هر گاه متضرر از جرم در مدت یکسال از تاریخ اطلاع از وقوع جرم، شکایتنکند، حق شکایت کیفری او ساقط می شود مگر اینکه متضرراز جرم تحت سلطه متهم بوده که نمی توانسته ا ست شکایت کند یا به هر دلیل دیگر خارج از اختیار فرد قادر به شکایت نباشد که در این صورت نیز مهلت یکساله اسقاط حق شکایت کیفری ثابت ا ست اما از زمان رفع مانع شروع مرور زمان محاسبه می شود.

شاید به نظر برسد با پیش بینی این نوع مرور زمان وتصویب این ماده از قانون مجازات اسلامی ،و با توجه به عام و مطلق بودن ان رای وحدت رویه[i] شماره 25-29/1/1368 هیات عمومی دیوان عالی کشور نیز که طبق ان جرایمی مثل ترک نفقه که حقوق الناس تلقی می شود نیز نسخ گردیده باشد. زیرا ماده 6 قانون ایین دادرسی کیفری مصوب 1378 ناظر به ماده 173 قانون ایین دادرسی کیفری تصویب شده بود که با تصویب ماده 105 قانون مجازات اسلامی در سال 1392 نسخ می گردد و مرور زمان تمامی مجازاتهای تعزیری را شامل می گردد . زیرا درست است که شرایط خاص ماده 106 در خصوص جرایم دارای شاکی خصوصی هنوز هم استوار است اما استفاده از لفظ متضرر از جرم در ماده 106 قانون لایحه و عدم ذکر این نوع جرایم در شمار مستثنیات مرور زمان در ماده 106 ،راه استدلال مخالف را مسدود می کند.اما در عین حال ما معتقدیم که مرور زمان مندرج در ماده 106 قانون جدید نوعی مرور زمان تعقیب و شروع به رسیدگی و تحقیق است اما مرور زمان مورد نظر رای وحدت رویه مزبور مرور زمان رسیدگی تا زمان صدور حکم قطعی است که این دو مقوله جدا محسوب می شود پس رای وحدت رویه مزبور به قوت خود باقی است.

 


 مستثنیات مرور زمان:

در عین حال که لایحه جدید قانون مجازات اسلامی حوزه شمول مرور زمان را گسترش داده است و به عبارتی با حذف تقسیم و طبقه بندی مجازاتها به باز دارنده و تعزیری و انحصار همه این نوع مجازاتها تحت عنوان مجازاتهای تعزیری ، تعزیرات را به طور کلی مشمول مرور زمان دانسته ا ست، باز هم تعدادی از مجازاتها رااز مشمول مرور زمان مستثنی کرده است از جمله:

الف- جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور

ب- جرایم اقتصادی شامل کلاهبرداری و جرایم موضوع تبصره ماده(36)این قانون با رعایت مبلغ مقرر در آن ماده.

ج- جرایم  موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر.

بنابراین جرامی مثل اختلاس و ارتشا و اعمال نفوذ بر خلاف حق ،جرایم گمرکی ،ارزی،مالیاتی،پولشویی ،تصرف غیر قانونی و اخلال در نظام اقتصادی به شرط اینکه ملبغ ان بیش از یک میلیارد ریال باشد مشمول مرور زمان نمی گردد.

نتیجه گیری :

به عنوان نتیجه ذکر این نکته حایز اهمیت است که جرایم قابل تعزیر از هر نوعی که باشد از نظر قانونگذار در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی مشمول مرور زمان می گردد مگر جرایم مستثنی شده در ماده 106 این قانون ،در ماده 173 قانون ایین دادرسی کیفری مصوب 1378 مرور زمان خاص جرایم بازدارنده شناخته شده بود که با توجه به طقه بندی مجازاتها به تعزیری و بازدارنده و تفسیرهای که در باب تعزیری بودن یا بازدارنده بودن برخی مجازات ها می شد این موضوع بحث بر انگیز می گردید که برخی از مجازات ها را عده ای تعزیری و عده ای بازدارنده تلقی می کردند اما با حذف این نوع طبقه بندی و اطلاق کلیه مجازات های حکومتی به تعزیری و الغای عنوان بازدارنده در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی قانون گذار با یک عنوان عام در ماده 105 بیان می دارد که کایه مجازات های تعزیری مشومل مرور زمان هستند و به همین خاطر می گوییم که مرور زمان در قانون جدید توسعه پیدا کرده است و برخی از مجازات هایی که قبلا تعزیری بودند نه بازدارنده و مشمول مرور زمان نمی شدند در قانون جدید مشمول مرور زمان می شوند مثل جرم خیانت در امانت . مرور زمان نیز نهادی حمایتی است برای حفظ حقوق متهمین یا مجرمینی که به هر دلیل ممکن تعقیب یا رسیدگی و صدور حکم در مورد انها و یا اجرای حکم قطعی صادره از دادگاه ممنوع می گردد و با شمول مرور زمان با وجود وصف مجرمانه مجازات منتفی می شود 


تعداد صفحات : 111

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1110
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 2,139
  • بازدید کلی : 46,052